creditcardvergelijking.nl
HomeVraag Creditcard Betaling Geweigerd Hoe Kan Dat

 Mijn creditcard is geweigerd, hoe kan dat?



creditcard

Soms lukt het betalen met een creditcard niet. Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn.

Hieronder ziet u een lijst met veelvoorkomende problemen en de oplossingen ervoor.

  • De creditcardgegevens zijn onjuist ingevuld. Controleer of u de juiste vervaldatum, validatiecode en het juiste creditcardnummer heeft gebruikt. Als u hier niet zeker van bent, bel dan uw kaartuitgever.
     
  • Uw limiet is overschreden. Erg vervelend, soms zijn er meer kosten gemaakt dan u dacht. De rekenperiode van de bestedingslimiet begint meestal rond de 25e van elke maand opnieuw, mogelijk moet u nog even wachten voordat u weer kunt uitgeven. Een oplossing in deze situatie is extra geld storten op uw creditcard. Hiermee verhoogt u de beschikbare ruimte en zo kunt u dus toch weer betalen. Het duurt meestal wel een paar dagen voordat de storting is bijgeboekt.
     
  • Storing betaalapparaat. Bij een technische storing is het slim om het gewoon nogmaals te proberen.
     
  • Er wordt fraude vermoed. Als de creditcardmaatschappij een transactie verdacht vindt, wordt deze vaak uit voorzorg geblokkeerd. U kunt dit oplossen door te bellen met uw kaartuitgever en uit te leggen wat er anders is dan gebruikelijk. U kunt dit probleem overigens voorkomen door voorafgaand aan een lange reis eerst te bellen met uw kaartuitgever. Dan hoeft u tijdens een vakantie in bijvoorbeeld Indonesië niet bang te zijn dat uw kaart plots wordt geblokkeerd omdat de creditcardmaatschappij het verdacht vindt dat de kaart daar wordt gebruikt.
     
  • De creditcard is verlopen. Controleer de vervaldatum op uw kaart. Na deze datum kunt u geen betalingen meer verrichten met uw creditcard. Als u niet automatisch een nieuwe creditcard heeft ontvangen, neem dan contact op met uw creditcarduitgever.